ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

החזרי מס לסטודנטים אמריקאים? זה אפשרי!

החזר מס לסטודנטים אמריקאים
תוכן עניינים

סטודנטים אמריקאים? גם אתם צריכים למלא דוחות מס שנתיים ולכלול בתוכם בקשה להחזר מס. למעשה כל הסטודנטים הלומדים בארה"ב, בין שהם אזרחים אמריקאים ובין שהם סטודנטים זרים, וכן אזרחים אמריקאים הלומדים במדינות שונות ברחבי העולם ובכלל זה בישראל, צריכים למלא דוחות מס שנתיים וזכאים לקבל החזרי מס בסכומים משמעותיים מדי שנה. בעת הגשת הבקשה להחזר מס הסטודנט צריך לפרט את כל הכנסותיו ורווחיו בשנת המס הנתונה ולכלול מידע על מלגות, פרסים ומענקים שהוא קיבל. באופן כללי סטודנטים זכאים לניכויי מס ולהחזרים על תשלומי ריבית של הלוואות סטודנטיאליות, הוצאות שכר לימוד והוצאות דיור. אם יש לסטודנטים נתמכים – ילדים ובני זוג הזכאים להטבות מס מממשלת ארה"ב, הם רשאים לתבוע ולקבל החזרי מס גם בעבור הוצאותיהם.

 

החזר מס לסטודנטים אמריקאים

סטודנטים אמריקאים ולומדים בארה"ב או בישראל? ישראלים ולומדים במוסדות אמריקאים להשכלה גבוהה? גם אתם יכולים לקבל החזרי מס משתלמים. כך תעשו את זה נכון.

 

כל סטודנט בארה"ב צריך למלא דוח מס שנתי

אזרחים אמריקאים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב או במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי העולם, צריכים למלא דוחות מס שנתיים ורשאים לתבוע החזרי מס מרשות המיסים הפדרלית האמריקאית, ה־IRS. גם סטודנטים זרים הלומדים בארה"ב חייבים למלא דוחות מס שנתיים ולהצהיר על  רווחיהם והכנסותיהם מעבודה או ממלגות ומענקים. אם אתם ישראלים הלומדים בארה"ב ואם אתם אמריקאים הלומדים בישראל, אתם נדרשים לעמוד בדרישות ה־IRS ולמלא דוחות מס שנתיים. מילוי דוח המס השנתי הוא הכרח, ומהסיבה הזאת ברחבי הקמפוסים בארה"ב עומדים לרשותכם פקידים שתפקידם לסייע לכם למלא את דוחות המס השנתיים ולייעץ לכם בדבר זכאותכם להחזרי מס. ישראלים? כדי לעשות את זה נכון מוטב להתייעץ עם רואה חשבון אמריקאי בישראל שהוא מומחה למיסוי אמריקאי וישראלי ומוסמך מטעם ה־IRS לייצג נישומים ולהגיש מסמכים בשמם. נוסף על כך, מומחיותו במיסוי ישראלי תסייע לכם לתאם את דוחות המס שלכם בשתי המדינות ולממש את ההטבות המגיעות לכם.

 

מתי אפשר לתבוע החזרי מס לסטודנטים אמריקאים?

אם אתם סטודנטים הלומדים בארה"ב או אזרחים אמריקאים הלומדים בכל מוסד אקדמי מוכר ברחבי העולם, ובכלל זה בישראל, ומחזירים הלוואות סטודנטיאליות הנושאות ריבית, אתם זכאים לתבוע מממשלת ארה"ב החזר מס לסטודנטים אמריקאים. גם אם אתם משלמים את שכר הלימוד בעצמכם, תוכלו לתבוע את זכאותכם לניכויי מס, לזיכויים שונים ולהחזרי מס בגין שכר הלימוד. אך שימו לב – כדי שתוכלו לתבוע את זכאותכם להחזר מס על תשלום הלוואות, ה־IRS צריך להכיר בהלוואות שקיבלתם כהלוואות סטודנטיאליות לכל דבר ועניין. אז מהי הלוואת סטודנטים מוכרת נושאת ריבית? הלוואת סטודנטים היא הלוואה שהסטודנט קיבל לטובת הוצאות לימודיו – שכר לימוד והוצאות מגורים. הריבית שהלוואת הסטודנטים נושאת, תזכה אותו בהחזרי מס גם אם היא שולמה מראש. סטודנטים יכולים לתבוע החזר מס בארצות הברית בגין ריביות בסכום הנמוך מ־2,500 דולר או את סכומי הריביות ששילמו בפועל במשך השנה. כדי לקבל החזרי מס בגין הלוואה סטודנטיאלית ההלוואה חייבת להיות הלוואה מוכרת לסטודנטים ומיועדת אך ורק לתשלום שכר הלימוד של הסטודנט או של בן זוגו הנתמך או של ילדיו הנתמכים ורק בעבור החזרי הלוואה ששילם בשנת המס הנתונה.

 

החזר מס לסטודנטים בעלי אזרחות אמריקאית

 

 

החזרי מס לסטודנטים הם למעשה הטבה הניתנת לסטודנטים אמריקאים או לסטודנטים זרים הלומדים בארה"ב ויכולה לסייע להם רבות בתקופת לימודיהם. מדובר בסכומים משמעותיים שמועברים מדי שנה לחשבונות הבנק של הסטודנטים ועוזרים להם לעמוד בכל התחייבויותיהם הכספיות למוסדות הלימוד. ההחזרים ניתנים לא רק בעבור תשלומי שכר הלימוד אלא גם בעבור הוצאות מגורים והוצאות בני משפחה נתמכים ובלבד שהנתמכים נחשבים כזכאים להטבות מס בארה"ב.

 

ומה בנוגע להורי הסטודנטים?

אם הוריהם של הסטודנטים משלמים בשבילם את שכר הלימוד, אין הסטודנטים יכולים לתבוע נקודות זיכוי מרשות המיסים או החזרי מס. עם זאת, ההורים עצמם יכולים להימצא זכאים לנקודות זיכוי ולתבוע החזרי מס מהממשלה בעבור תשלומי שכר לימוד והוצאות המגורים של ילדיהם בקמפוס.

 

ביטס – משרד רואה חשבון אמריקאי-ישראלי בגובה העיניים

משרדנו מתמחה במיסוי אמריקאי וישראלי ומעניק מגוון שירותים לאזרחים אמריקאים ובעלי אזרחות, שירות מגוון בגובה העיניים. המשרד מעסיק רואה חשבון ישראלי מומחה למיסוי אמריקאי ומוסמך מטעם ה־IRS לייצג נישומים והוא יסייע לכם, סטודנטים אמריקאים הלומדים בישראל או ישראלים הלומדים בארה"ב, לקבל את החזרי המס שלכם בקלות, ביעילות ובמהירות. כרואה חשבון מוסמך IRS נוכל לעזור לכם למלא את דוח המס השנתי או לעשות זאת בשבילכם. כמו כן, נפרט את ההכנסות שלכם מהעבודה, ממענקים ומהטבות וכן את הוצאותיכם החודשיות על החזרי הלוואות, הוצאות מגורים ותמיכה בנתמכים שלכם. ובסופו של התהליך נגיש את תביעתכם להחזרי מס במועד ויוודא שלא נפלו בה טעויות חישוביות העלולות לעכב את קבלת ההחזר או למנוע אותו לגמרי. ישראלים הלומדים בארה"ב? אמריקאים הלומדים בישראל? אל תישארו בלי החזרי המס השנתיים המגיעים לכם. צרו קשר עוד היום, ויחד נוודא שאתם מממשים את זכאותכם במלואה.

עמרי ביטס - רואה חשבון אמריקאי-ישראלי
עמרי ביטס - רואה חשבון אמריקאי-ישראלי

רואה חשבון מוסמך וחבר בלשכת רואי החשבון בישראל. מוסמך מטעם רשות המס הפדרלית האמריקאית (IRS), ניסיון של שנים בייצוג נישומים בארצות הברית. השכלה מקיפה בחשבונאות ובכלכלה מאוניברסיטת חיפה וניסיון רב בתחומי המיסוי הבין־לאומי.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מידע מקצועי נוסף
חיפוש

תפריט נגישות