ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מס רווחי הון בארה"ב – המדריך המלא

מס רווחי הון בארה"ב
תוכן עניינים

מס רווחי הון הוא המס המוטל בארצות הברית על רווחים המתממשים בעת מכירת נכסים כמו נכסי נדל"ן או נכסים פיננסיים (אגרות חוב, קרנות נאמנות, מניות ועוד).

הרווח המחויב במס הוא למעשה ההפרש בין הסכומים ששולמו בעבור הנכס במועד קנייתו ובין הסכומים שהתקבלו בעבור הנכס במועד מכירתו.

ממשלת ארצות הברית דורשת ממשקיעים לדווח מדי שנה על נכסיהם, על התשואות המתקבלות מהם ועל הרווחים שהתקבלו ממימושם או ממכירתם. בין שהמשקיעים הם אזרחי ארצות הברית או תושביה החוקיים ובין שלא, רווחי הון שמקורם בארצות הברית, נתונים למיסוי פדרלי.

משקיעים שאינם מדווחים על רווחי הון שמקורם בארצות הברית, חשופים לאפשרות של חקירות מס ב־IRS, לסנקציות, להיטלים, לקנסות ואף לעונשי מאסר ולרישום פלילי.

 

משקיעים בנכסים בארצות הברית? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על מס רווחי הון.

 

מס רווחי הון בארה"ב

מס רווחי הון בארה"ב הוא מס פדרלי שמוטל על הרווחים המתקבלים ממימוש נכסים פיננסיים או מנכסי נדל"ן. רשות המיסים האמריקאית מחייבת משקיעים לדווח על הנכסים המצויים בבעלותם, על הנכסים שהם מכרו או מימשו ועל הרווחים שהתקבלו מתהליך מכירתם או מימושם. עם זאת, רשות המיסים מבדילה בין נכסים פיננסיים שנמכרים לאחר כמה שנות בעלות (LONG TERM CAPITAL GAINS), ובין נכסים שנמכרים בטרם חלפה שנת בעלות אחת (SHORT TERM CAPITAL GANS), וקובעת את שיעורי המס שיושתו על רווחי ההון של בעליהם, לפי הבדל זה.

שיעור מס רווחי הון – הן בנכסים בבעלות ארוכת שנים והן בנכסים בבעלות קצרת שנים – נקבע לפי מדרגת המס של הנישום ולפי הרווח השנתי שמניב נכס כזה או אחר שבבעלותו.

נישומים המדווחים על הפסדי הון, יכולים לבקש לקזז את הפסדי ההון כנגד רווחי ההון ולשלם מס רק על רווח ההון נטו באותה שנת מס. הפסד שלא ניתן לנצל כנגדו רווח באותה שנת מס מועבר לשנים הבאות לניצול כנגד רווחי הון עתידיים.

 

מהן מדרגות מס, ואיך הן משפיעות על רווחי ההון?

מדרגת מס נקבעת לפי מצבו האישי והמשפחתי של הנישום וכן לפי הכנסתו השנתית. מאחר וחישוב המס נעשה באופן פרוגרסיבי נישום יעלה במדרגות המס ככל שהכנסתו השנתית גבוהה יותר.

שיעורי מס רווחי הון בארה"ב נקבעים לפי ההכנסה החייבת המתואמת למס ("AGI") של הנישום וכן מתקופת ההחזקה בנכס (מעל שנה / פחות משנה).

כאשר משך ההשקעה יהיה נמוך משנה נישום יהיה חייב במס רווחי הון בהתאם למדרגות ההכנסה הרגילות החלות על הכנסות שמקורן בארה"ב (החל מ 10%), אך במידה ותקופת ההחזקה בנכס תעלה על שנה יוכל ליהנות הנישום מהקלה משמעותית וריווח מדרגות המס לשיעורים הנעים בין 0% – 15% – 20%.

בנוסף למס הפדראלי צריך לזכור שגם במדינות השונות יש צורך לשלם מס מקומי, בחלק מהמדינות שיעור המס המדינתי יהיה בשיעור אחיד ללא הבנה בין רווח הון לטווח ארוך או קצר.

מס רווחי הון המוטל על משקיעים זרים שאינם תושבי ארה"ב הוא נמוך יחסית ובמקרים רבים כאשר מדובר בהשקעה לטווח ארוך המס החייב בתשלום בארה"ב יהיה מינימלי (גם בשקלול של מיסי המדינה) ולכן במקרים של תושבי ישראל המשקיעים בארה"ב (בעיקר בהשקעות לטווח ארוך) לרב יידרש המשקיע לבצע השלמת מס נוספת בישראל בהתאם לשיעור המס הישראלי החל על רווחי הון (25% או 28% למי שמצוי במדרגות מס יסף).

בחישוב מס רווחי הון יש לקחת בחשבון את הוראות פקודת מס הכנסה וכן את אמנת המס ולפעול על פיהם, טעות נפוצה בקרב משקיעים היא שרבים מהם נוטים לחשוב שאם נצברים להם רווחי הון כתוצאה ממסחר בני"ע בבנק אמריקאי הרי שמקור הפקת ההכנסה הינו בארה"ב ולכן יש לשלם מס בארה"ב על רווחים אלה – בעוד שלמעשה גם אמנת המס וגם פקודת מס הכנסה קובעות באופן חד משמעי כי במקרה של רווח הון ממניות של מי שאין לו החזקה מהותית בחברה יהיה חייב במדינת התושבות ולכן תושב ישראל הסוחר בני"ע בארה"ב באמצעות ברוקר אמריקאי יהיה חייב על הכנסותיו מרווח הון בישראל בלבד (כל עוד לא מדובר במישהו שמחזיק באזרחות אמריקאית ואז נדרש לדווח גם בארה"ב מתקוף אזרחותו האמריקאית).

 

מס דיבידנדים בארצות הברית

דיבידנד הינו חלוקת רווחים של חברה לבעלי מניותיה. במקרה של דיבידנד משלם המס יהיה מקבל הדיבידנד בהתאם לשיעור המס שנקבע בפקודת מס הכנסה.

סוגיה חשובה ורלוונטית כמעט לכל אחד מאתנו החי בישראל ואשר משקיע בחברות אמריקאיות הינה היכן יש לשלם את המס על דיבידנד שמתקבל מחברה אמריקאית? במקרה כזה הרי שבהתאם לפקודת מס הכנסה וכללי המיסוי הבינלאומי מקור הפקת ההכנסה מדיבידנד הינו בהתאם למקום התושבות של החברה אשר מחלקת את הדיבידנד ולכן כאשר דיבידנד מחולק מחברה אמריקאית ליחיד תושב ישראל יש לשלם מס קודם כל בארה"ב ורק לאחר מכן בישראל.

באמנת המס בין ישראל לארה"ב נקבע שיעור מס של 25% כמס שיש לנכות בעת חלוקת דיבידנד מחברה אמריקאית ליחיד שהינו תושב ישראל, מאחר ושיעור המס במקרה זה סופי אין חובה להגיש דוחות מס אמריקאים על הכנסות מדיבידנדים שבהן נוכה המס במקור בהתאם לאמנת המס.

במקרה של אזרח אמריקאי המפיק הכנסות מדיבידנד אנו מבחינים בין הכנסות מדיבידנדים שאינם מוטבים ("ORDINARY DIVIDEND") ולכן אינם זכאים לשיעור מס החל על רווחי הון לטווח ארוך שציינו קודם לבין הכנסות מדיבידנדים מוטבים ("QUALIFIED DIVIDEND") הזכאים להטבת מס בשיעור של רווחי הון לטווח ארוך.

 

משרד רואה חשבון ביטס - מס רווחי הון בארצות הברית

 

משרד ביטס – מס רווחי הון בארצות הברית

במקרים בהם נישום מבצע השקעות בארה"ב, בין אם מדובר בנדל"ן ובין אם מדובר בהשקעה באג"ח או ניירות ערך של חברה פרטית או נסחרת בכדי לדווח כראוי על ההכנסה חשוב להכיר ולהבין את היבטי המיסוי הבינלאומיים הנוגעים להשקעה מסוג זה בכדי לדווח ולשלם את המס היכן שנדרש.

כיוון שמדובר בתהליך מורכב שמחייב ידע מקצועי וחישובים מדויקים, מומלץ לא להתמודד עם זה לבד ולהיעזר ברואה חשבון שמתמחה במיסוי אמריקאי ומיסוי ישראלי ומכיר את ההיבטים והדקויות של מיסוי בינלאומי במקרה של הכנסה מרווחי הון ודיבידנדים.

משקיעים בנכסים בארצות הברית? צריכים להגיש את הדיווח השנתי ולשלם מס רווחי הון? אל תתמודדו עם זה לבד! צוות המקצוענים של חברת רואי החשבון ביטס עומד לרשותכם ולשירותכם ויעזור לכם לעשות סדר ברווחי ההון שלכם.

אז לפני שתמלאו את דיווח המס השנתי, דברו אתנו. אנחנו כאן בשבילכם!

עמרי ביטס - רואה חשבון אמריקאי-ישראלי
עמרי ביטס - רואה חשבון אמריקאי-ישראלי

רואה חשבון מוסמך וחבר בלשכת רואי החשבון בישראל. מוסמך מטעם רשות המס הפדרלית האמריקאית (IRS), ניסיון של שנים בייצוג נישומים בארצות הברית. השכלה מקיפה בחשבונאות ובכלכלה מאוניברסיטת חיפה וניסיון רב בתחומי המיסוי הבין־לאומי.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מידע מקצועי נוסף
חיפוש

תפריט נגישות