ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פתיחת עסק בארה"ב – מה צריך לדעת?

לפתוח עסק בארה"ב
תוכן עניינים

החל משנת 2019 נכנסה ישראל לרשימת המדינות החברות באמנת הידידות האמריקאית. החברות באמנה מאפשרת לאזרחי ישראל להגיש בקשה לאשרת משקיע (ויזת E2), לקבל אותה, להתגורר בארצות הברית באשרה זו ולפתוח בכל אחת ממדינותיה עסק רשמי וחוקי לחלוטין.

אומנם אמנת הידידות, המסחר והניווט נחתמה בין ישראל ובין ארצות הברית עוד בשנת 1954 ואפשרה לישראלים לשהות בארצות הברית למטרות מסחר, אך רק בשנת 2019 קיבלו הישראלים גם את היתר ה־E2 המיוחל שמאפשר להם להגיע לארצות הברית כמשקיעים למטרות השקעה ולפתוח בה עסק עצמאי. כלומר אם עד שנת 2019 אזרחי ישראל לא יכלו להתגורר בארצות הברית באשרת משקיע, משנת 2019 – וליתר דיוק מה־1 במאי 2019 – הם מורשים לכך.

מה זה בעצם אומר? למעשה מדובר בחלום שהתגשם לישראלים רבים כל כך ששואפים להרחיב את עסקיהם לארצות הברית או רוצים להתגורר בארצות הברית ולנהל בה עסק עצמאי.

אז אחרי שהבנו את כל זה, בואו ננסה להבין אם אכן משתלם לפתוח עסק בארה"ב ואם כדאי לעשות זאת? ואם החלטנו שכן, מה צריך לדעת על התהליך? 

 

האם משתלם לפתוח עסק בארה"ב?

פתיחת חברה בארה"ב אינה ערובה להצלחה עסקית. אכן ארה"ב היא ארץ האפשרויות, היא מלאת פוטנציאל וגדושה בחברות בינלאומיות משגשגות, אך כל אלה אינן הופכות אותה ל-100 אחוזי הצלחה. על מנת שפתיחת העסק תשתלם, כדאי מאוד להבין את כל סוגיות המס הקשורות בפתיחת וניהול העסק. לצד ההקמה יש לחשוב על הסוגיות הכרוכות בארץ מוצאו של המקים ובסוגיות המסים העלולות לצוץ עקב כך (גם סוגיות של כפל ביטוח לאומי). לכן, תכנון מס מקדים בעזרת אנשי מקצוע השולטים בסוגיות של מיסוי אמריקאי וישראלי בהחלט יכול לקדם אתכם לעבר ההצלחה העסקית המיוחלת. 

 

מהם התנאים לפתיחת עסק בארה"ב?

כדי לפתוח עסק בארצות הברית לא מספיק להחזיק באשרת משקיע. יש להקפיד שהעסק העתידי ייפתח בהתאם לדרישות של ממשלת ארצות הברית ולהתניותיה. 

מה הם התנאים לפתיחת עסק?

  • ישראלי שמחזיק באשרת משקיע חייב להוכיח שהוא הבעלים של העסק העתידי ולהחזיק בבעלות בשיעור של חמישים אחוז לפחות.
  • בעל העסק חייב להעסיק אזרחים אמריקאים.
  • העסק חייב להניב רווחים ולעבוד לפי תוכנית עבודה לחמש שנים לפחות.
  • בעל העסק צריך להקצות כספים מכספו האישי לטובת העסק החדש ולהעבירם לחשבון הבנק החדש שנפתח על שם העסק בארצות הברית.

חשוב לדעת שההשקעה העצמית בעסק החדש חייבת להיות גדולה דייה כדי להפעיל את העסק ולהניב רווחים מפעילותו. השקעה לא תיחשב מהותית אם היא לא תהיה גדולה דייה למימון המיזם העסקי, והדבר עלול להוביל לביטול אשרת המשקיע.

אם העסק הפסיק את פעילותו ונסגר, בעל העסק יהיה חייב לעזוב את ארצות הברית באופן מידי או לחלופין לפעול לשינוי מעמדו. בעל עסק שמחזיק באשרת משקיע ומנהל פעילות עסקית מוכחת, רשאי לעזוב את ארצות הברית בכל עת.

אשרת משקיע תקפה לשלושה חודשים עד חמש שנים, אך אפשר להאריך אותה עוד ועוד ללא הגבלה.

 

פתיחת עסק בארה"ב

 

תהליך פתיחת עסק בארצות הברית – שלב אחר שלב

ישראלים שרוצים להרחיב את פעילותם העסקית ולפתוח עסק בארצות הברית, צריכים כאמור להחזיק באשרת משקיע (ויזת E2). כיום אפשרות זאת נגישה לכל אזרח ישראלי, אך מומלץ ורצוי לעבור את התהליך כולו עם רואה חשבון מנוסה שמומחה במיסוי אמריקאי.

התהליך עצמו כולל כמה שלבים הכרחיים, והם:

  1. פתיחת חברה מסוג LLC, שהיא חברה באחריות מוגבלת המגינה על בעליה מפני אחריות אישית, יש בה מבנה ניהולי גמיש, והיא מזכה את בעליה ביתרונות מס מסוימים.
  2. תשלום אגרת פתיחת עסק והמתנה לאישור הרשויות.
  3. לאחר קבלת האישור מהרשויות יש לפתוח תיק חברה במשרדי ה־IRS ולקבל מספר זיהוי לחברה לצורכי מס (EIN) באמצעותו ניתן להגיש את הדיווחים השנתיים והתקופתיים ל IRS.
  4. לאחר קבלת המספרים המזהים מרשות המיסים יש לפתוח חשבון בנק על שם החברה ולהתחיל לעבוד.

עוסק עצמאי בארצות הברית חייב לדווח לרשות המיסים על הכנסותיו מדי שנה ולהקפיד על דיווחים מלאים ומדויקים.

 

לפתוח עסק בארצות הברית עם רואה חשבון אמריקאי בישראל

אף שישראלים רבים חולמים על פעילות עסקית רווחית בארצות הברית, במרבית המקרים הם מתקשים להתמודד עם התהליך לבדם, תועים בסבך הבירוקרטיה וזקוקים לעזרה מקצועית. רואה חשבון אמריקאי בישראל שהוא מוסמך IRS ומורשה לייצג נישומים בארצות הברית ולפעול בשמם, הוא בעל המקצוע הרלוונטי ביותר לתהליך המיוחד הזה. הוא יכול להבטיח לא רק את הצלחת התהליך אלא גם להקל את המעבר שלכם לארה"ב ולהמשיך לסייע לכם מרחוק.

אז אם אתם חולמים על הצלחה עסקית בארצות הברית ורוצים להניע תהליך לפתיחת עסק, פנו למשרדינו עוד היום, ויחד נתחיל תהליך של פתיחת עסק בארה"ב, נבחן את סוגיות המסים ונבצע תכנון מס יעיל. 

עמרי ביטס - רואה חשבון אמריקאי-ישראלי
עמרי ביטס - רואה חשבון אמריקאי-ישראלי

רואה חשבון מוסמך וחבר בלשכת רואי החשבון בישראל. מוסמך מטעם רשות המס הפדרלית האמריקאית (IRS), ניסיון של שנים בייצוג נישומים בארצות הברית. השכלה מקיפה בחשבונאות ובכלכלה מאוניברסיטת חיפה וניסיון רב בתחומי המיסוי הבין־לאומי.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מידע מקצועי נוסף
חיפוש

תפריט נגישות