ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מה זה Tax ID?

מילוי בקשה tax identification number israel
תוכן עניינים

TAX ID הוא מספר זיהוי של נישומים משלמי מיסים בארצות הברית. בשמו הרשמי הוא מכונה Individual Taxpayer Identification או ITIN. באמצעות מספר הזיהוי הזה הנישומים מנהלים אינטראקציה עם רשות המיסים, מדווחים על הכנסות, משלמים מיסים ומגישים טפסים שונים הרלוונטיים לתחומי העיסוק שלהם.

זהו מספר שרשות המיסים האמריקנית, ה־IRS, מקצה לאנשים יחידים או לתאגידים שעובדים בארצות הברית, משקיעים בנכסי נדל"ן או בנכסים פיננסיים בארצות הברית או מנהלים עסקים בארצות הברית, בין שהם אזרחי ארצות הברית או תושביה, ובין שהם תושבי חוץ שאינם אזרחים ואינם תושבים.

ללא TAX ID אי אפשר לנהל אינטראקציה עם רשות המיסים ואי אפשר לעבוד בארצות הברית, לפתוח חשבון בנק מקומי, לנהל עסקים או להשקיע בנכסים אמריקאים.

 

מתכננים להגר לארצות הברית? מחפשים עבודה בארצות הברית? רוצים להשקיע בנכסי נדל"ן בארצות הברית או להרחיב את הפעילות העסקית שלכם לארצות הברית? אתם צריכים TAX ID.

מהו TAX ID, איך משיגים אותו, ומה עושים אתו? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

Tax Identification Number (Tax ID)

ישראלים שמתכננים להגר לארצות הברית או לעבוד בה ולהשקיע בנכסים אמריקאים תוהים מה זה TAX ID. ובכן, מדובר במספר זיהוי שה־IRS מקצה לכל נישום. נישומים של ה־IRS אינם צריכים להתגורר בה בפועל או להחזיק באזרחות אמריקאית או בגרין קארד. הם יכולים להיות תושבי חוץ ולנהל עסקים בארצות הברית גם בלי לשהות בגבולותיה. TAX ID רלוונטי במיוחד לישראלים שמנהלים קשרים עסקיים או מסחריים בארצות הברית או משקיעים בנכסי נדל"ן או בנכסים פיננסיים אמריקאים מסוגים שונים.

מספר זיהוי למשלם מיסים הוא תנאי הכרחי:

  • לקבלת גרין קארד.
  • לפתיחת חשבון בנק בארצות הברית.
  • לקבלת רישיונות עסק.
  • להשלמת עסקאות פיננסיות.
  • לקבלת הטבות מממשלת ארצות הברית.
  • לכל פעילות עסקית, מסחרית או כלכלית בארצות הברית.

כל פעולה עסקית, מסחרית או כלכלית בארצות הברית שנעשית ללא דיווח לרשות המיסים ובלי מספר זיהוי למשלם מיסים, היא עבירה על החוק, ויש עונשים כבדים בצידה.

רשות המיסים האמריקאית מתייחסת בכובד ראש לזרים שמתגוררים, עובדים, מנהלים עסקים או משקיעים בגבולותיה.

ישראלים שמעוניינים להגר לארצות הברית, לעבוד בה או לנהל בה עסקים יכולים לחפש מידע על tax identification number Israel ברשות המיסים או להתייעץ אתנו במשרד רואי חשבון ביטס.

במרבית המקרים ישראלים שאינם אזרחי ארצות הברית יקבלו את ה־ITIN במועד כניסתם לארצות הברית או לאחר שיגישו בקשה למספר זיהוי למשלמי מס זרים שאינם תושבים.

ישראלים שהם עוסקים עצמאיים או מנהלים של תאגידים הפועלים בארצות הברית צריכים גם מספר זיהוי לתאגיד. מספר זה מכונה EIN ובאמצעותו הם מזדהים ברשות המיסים, מגישים דיווחים ומשלמים מיסים.

יש להשתמש במספרי הזיהוי בכל אינטראקציה עם רשות המיסים או בכל אינטראקציה עם מוסדות ממשלתיים ואחרים.

 

קבלת אישור לבקשת tax id ישראל

 

מי צריך Tax Identification Number?

ישראלים שמרוויחים הכנסה שמקורה בארצות הברית וצריכים להגיש ל־IRS טופס 1040 שנתי. ישראלים שנשואים לאמריקאים וצריכים להגיש טופס 1040 משותף. ישראלים שמנהלים תאגידים בארצות הברית. ישראלים שמחזיקים נכסי נדל"ן או נכסים פיננסיים בארצות הברית.

חשוב לציין שרשות המיסים האמריקאית מחמירה עם כל נישום שחשוד בעבירות מס או בהעלמות מס, בין שהוא אזרח ארצות הברית ובין שהוא תושב זר שמנהל עסקים בארצות הברית. כדי להימנע מבעיות או מחשדות להעלמת מס מומלץ לפעול במהירות לקבלת TAX ID, להגיש את הדיווחים בזמן ולשלם מיסים כחוק.

 

האם עובדים שכירים צריכים TAX ID?

אם אתם עובדים שכירים ותוהים לגבי TAX IDENTIFICATION NUMBER מה זה, כדאי שתדעו שגם אתם צריכים מספר זיהוי למשלם מיסים גם אם המעסיק שלכם מעביר מיסים ל־IRS מהמשכורת שלכם. כדי להגיש את טופס ה־1040 השנתי אתם צריכים להזדהות, והזיהוי תמיד ייעשה באמצעות מספר הזיהוי שלכם.

אם אתם עוסקים עצמאיים אתם צריכים לדווח ל­־IRS גם בשמכם וגם בשם העסק שלכם ולשלם מיסים מדי רבעון. ה־TAX ID יסייע לכם לא רק בתהליך פתיחת העסק אלא גם בתהליך פתיחת חשבון הבנק, הגשת הבקשות לרישיונות עסק ולהיתרים וכן בתהליכי הגשת הטפסים ל־IRS ותשלום המיסים מדי רבעון.

כל אדם יחיד וכל תאגיד עסקי שנדרש לדווח ל־IRS או לשלם מיסים צריך להגיש בקשה ל־ITIN (שהוא למעשה ה־TAX ID). כדי לקבל את ה־ITIN המיוחל יש למלא טופס W-7 ולהגישו. מספר הזיהוי יתקבל בתוך זמן קצר, ומיד לאחר קבלתו אפשר להתחיל לעבוד, לעסוק או להשקיע בארצות הברית.

 

איך מקבלים TAX ID?

כדי לקבל TAX IDENTIFICATION NUMBER ישראל אפשר להגיש בקשה מקוונת באתר של ה־IRS, למלא את כל הנתונים, לצרף את כל האסמכתאות ולהמתין לתשובה. סיוע של רואה חשבון מקצועי יכול לייעל ולזרז את תהליך הגשת וקבלת ה־TAX ID, ולכן מומלץ מאוד לישראלים להיעזר בהכוונה מקצועית של רואה חשבון מנוסה ובליווי שלו לכל אורך הדרך, גם לאחר קבלת ה־TAX ID ובכל אינטראקציה עתידית עם ה־IRS.

מתכננים רילוקיישן לארצות הברית? רוצים להשקיע בנכסי נדל"ן אמריקאים או להרחיב את הפעילות העסקית שלכם? דברו אתנו. צוות משרד רואי חשבון ביטס, מומחה למיסוי אמריקאי ומוסמך מטעם ה־IRS לייצג נישומים ולפעול בשמם, יסייע לכם במילוי הטפסים הדרושים לקבלת ה־TAX ID ויגיש אותם בשבילכם.

במשרד רואי חשבון ביטס השירות לא מתחיל ומסתיים בקבלת ה־TAX ID. אנחנו נלווה אתכם מכאן ובהמשך ונסייע לכם בכל התקשרות עתידית עם ה־IRS.

רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים ליצור קשר. בואו נתכנן יחד את העתיד שלכם בארצות הברית ונבטיח את הצלחתכם.

עמרי ביטס - רואה חשבון אמריקאי-ישראלי
עמרי ביטס - רואה חשבון אמריקאי-ישראלי

רואה חשבון מוסמך וחבר בלשכת רואי החשבון בישראל. מוסמך מטעם רשות המס הפדרלית האמריקאית (IRS), ניסיון של שנים בייצוג נישומים בארצות הברית. השכלה מקיפה בחשבונאות ובכלכלה מאוניברסיטת חיפה וניסיון רב בתחומי המיסוי הבין־לאומי.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מידע מקצועי נוסף
חיפוש

תפריט נגישות